week twee - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annabel Klein Woolthuis - WaarBenJij.nu week twee - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annabel Klein Woolthuis - WaarBenJij.nu

week twee

Blijf op de hoogte en volg Annabel

30 September 2014 | Australië, Brisbane

hoi hoi!

ik moet jullie maar weer is even laten weten hoe het hier in Australia gaat.

afgelopen week was het weer niet heel erg lekker. elke dag net te koud om naar het water te gaan en daarnaast veel regen. kan niet altijd feest zijn natuurlijk :P
heb daarom denk ik iets minder te vertellen als de vorige weken.

ik heb me deze week maar is verdiept in wat ik eigenlijk allemaal nog wil doen. ik heb apps aangemaakt waar ik leuke uitjes op kan zoeken, apps waar ik hostels op kan vinden zodat ik niet onder een brug hoef te slapen en heb me aangemeld voor couchsufing. ik weet nog niet zo goed hoe het werkt maar ik kan hier mensen leren kennen die een kamer in hun huis aanbieden en me mee willen nemen naar speciale plekken in australie, klinkt goed! iemand die toevallig al wat ervaring heeft met couchsurfing???

verder is mark dit weekend bij me op bezoek geweest. gek om iemand uit je buurt ineens aan de andere kant van de wereld te treffen.
we hebben het erg leuk gehad samen. vrijdag avond chill avond met chips, wat drinken en Happy feet! zaterdag hebben we gezellig samen ontbeten bij de subway :P en 's avonds zijn we samen met de adelong groep op een rots in de Brisbane river gaan zitten en hebben we gekeken naar het afsluit vuurwerk spectakel. ontzettend gaaf! het begon al terwijl het daglicht was met helikopters die vlak boven het water hingen en rond vlogen, later kwamen er straaljagers die rond ons heen en vlak langs alle gebouwen vlogen en uiteindelijk werd het afgesloten met een half uur lang vuurwerk over de hele rivier met toegepaste muziek. WAUWWWW!! ik hoop dat ik zo ook even een filmpje kan plaatsen, zeker de moeite waard (maar natuurlijk niet zo mooi als in het echt :P)

zondag zijn we met z'n 2en naar Gold Coast, Surfers Paradise geweest. hoewel het niet heel erg warm was hebben we na een heerlijk ontbijtje in de stad en een Starbucks koffie een uurtje in de zon op het strand gelegen. Voor het eerst naar de zee!! wat is het water hier blauw zeg, heel erg mooi. wel zagen we een meter lange roze jellyfish op het strand liggen, we durfde daarom niet echt te zwemmen (Ik moet nog iets stoerder worden hier denk ik, sorry. de volgende keer een stoerder verhaal).

na het strand zijn we naar een uitkijkpunt geweest in een 300 meter hoge toren. we konden zo de hele gold coast bekijken, de zon zien onder gaan en alle lichtjes daarna aan zien gaan. ook weer ontzettend gaaf! ook zijn we naar 2 7D movies geweest. eerst over de chinese muur, daarna door een horror huis! brrrr eng! wel gaaf dat je zoveel kan beleven door een film, we roken zelfs de lavendel door de bloementuin.
na een pizza punt en even hallo gezegt te hebben tegen mama, papa, jan, truus en eli op Face Time zijn we weer richting huis gegaan.

gisteren hebben we weer doei tegen elkaar gezegd en gaan we weer alleen verder op avontuur. het was gezellig!! :D

het is nu 16.25 hier en heb er net weer een schooldag op zitten. we zijn vanochtend naar de library geweest. aangezien ik zelf een ereader heb waren alleen de films interessant en heb ik samen met Alisa even gekeken of ze toevallig ook Kungfu Panda hadden voor onze volgende vrijdag chill avond. daarna samen in de game hoek gedoken en daar met elkaar gevochten tot de rest was uitgelezen. weer een geslaagde schooldag :)!

tot volgende week (Denk ik) <3

kusjes aan iedereen in Nederland

  • 30 September 2014 - 10:11

    Mama:

    Hey Anna, gezellig weer zo'n verslagje, volgende keer hoef ik geen foto meer met
    kool :P. Mooie foto's , ziet er weer gezellig uit. Op naar de volgende avonturen.
    Dikke Knuffel van mams

  • 30 September 2014 - 10:52

    Vera:

    Heee Annaa,
    Zo leuk om dit allemaal te lezen! :D Nog heeel veel plezier en ik blijf je volgen ;)
    xxxxx

  • 30 September 2014 - 21:21

    Petra Kraus:

    He Anna,

    Wat een leuk verslag. We zien aan de foto's dat je het goed naar je zin heb. Geniet maar lekker. Groetjes van Anton,Petra Sjoerd en Tjerk.

  • 01 Oktober 2014 - 09:21

    Beppie & Sjaan:

    Hey Anna, wat een indrukken doe jij op, pas maar op straks is het leven hier weer oersaai ;-) Enne....ik vind je sowieso superstoer hoor, laat die jellyfish maar lekker links liggen :P. liefs Beppie & Sjaan

  • 02 Oktober 2014 - 17:52

    Truus:

    Dat was weer even kort maar leuk vanmiddag !

  • 04 Oktober 2014 - 17:30

    Ellen De Geus:

    Hoi Anna, weer een leuk bericht. Heb ik gelezen op ons vakantieadres. Fuerteventura een eiland van Canaria. We hebben wel geen kangaroes maar heel veel tamme eekhoorntjes hier rondlopen. Veel
    plezier nog. Op naar het volgende verslag xxx

  • 06 Oktober 2014 - 09:24

    Vonnie:

    Super Anna vind het geweldig om zo met je mee te gaan in je avontuur dikke kus xxxxxxxx

  • 17 Oktober 2014 - 10:17

    Pien:

    Mooie verslagen Anna! Top om lezen dat je het zo naar je zin hebt!! xxx Pien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Jaartje Australië !!

op avontuur.

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

drie maanden in de woestijn MOUNT ISA

24 November 2014

update

24 Oktober 2014

Frazer island en biron bay

30 September 2014

week twee

23 September 2014

eerste week
Annabel

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5541

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 11 September 2015

Jaartje Australië !!

Landen bezocht: