Frazer island en biron bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annabel Klein Woolthuis - WaarBenJij.nu Frazer island en biron bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annabel Klein Woolthuis - WaarBenJij.nu

Frazer island en biron bay

Blijf op de hoogte en volg Annabel

24 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

alweer een paar weekjes verder, sorry!
maar snel weer even een update doen.

ik heb weer veel leuke en gekke dingen meegemaakt afgelopen weken.
10 oktober ben ik naar frazer island geweest. wauwwww!! wat was dat een bijzondere ervaring.

het begon al toen we de "bus" hadden gevonden die ons naat het eiland toe zou brengen. een bus kon je het niet echt noemen, het leek meer op een gekke vrachtwagen. toen we eenmaal gingen rijden dacht ik al, ooh god waar ga ik aan beginnen, misschien kan ik de gids vragen om het stuur over te nemen, ik zal het niet veel slechter doen als hem... niet alleen de shouffeur was beroerd, ook de wegen waren erg bijzonder. hobbel de hobbel de hobbel, eindelijk weer op een asfvalt weg, en hoppa volgende hobbels. in frazer island was het zelfs zo gek dat er geen wegen waren, of we reden over het strand of we reden door de jungle over gekke zandpaden.

de eerst griezelige red road werd nog spannender toen ook de muziek uit viel en over ging op gek gekraak, fgjlaflkjsoijf wrfjwoiejfja lwef. ik moest even denken aan de griezelbus. het klinkt nu misschien wat negatief maar die gekke bus maakte het wel extra speciaal en tof.

Op het eiland hebben we erg veel gezien. Na een boottochtje naar het eiland reden we over het strand naar een berg. We beklommen de berg en bekeken het prachtige uitzicht, wat is australie mooi! We zagen verschillende kleuren zand een prachtig blauwe zee en enorm grote schildpadden in de zee zwemmen. Heel gaaf. Ook hebben we "pipi schelpen" gezocht in het zand en zagen we daar twee dingo's (wilde honden die je graag op zouden eten) smiddags een heerlijke lunch tussen de zee en een riviertje zodat we even af konden koelen in de rivier (de zee was te gevaarlijk om in te zwemmen, er zitten daar veel haaien). Savonds hebben we de maan op zien komen, hebben we naar de sterren gekeken en een heerlijk lopend Bufet gehad !!! Hmmm wat een luxe.

De tweede dag zijn we via een wandeling door de jungle naar een lake gegaan. De wandeling was al erg bijzonder. Je hoort zoveel verschillende soorten vogels fluiten ( zoals de lazer bird die het geluid van een lazer maakt) en ziet allemaal verschillende reptielen. Toen we aankwamen bij de lake was ik verbaasd , zo mooi en zo vredig . Er was niemand en het water was zo helder blauw. Dit is denk ik mijn eerste keer dat ik heel erg graag in een lake wou zwemmen !! Als ik dit thuis vertel zullen ze me waarschijnlijk niet geloven haha. Toen ik uit het water kwam voelde ik me gewoon weer helemaal schoon. Ook daar kwam een dingo ons nog even hallo zeggen, bah! Wel heel dichtbij! Daarna weer terug naar huis en weer een bijzondere ervaring op zak!

Afgelopen weekend heb ik nog een uitje gehad. Samen met Alisa, Giorgio en Sabine zijn we naar hippie town biron bay en nimbin geweest !! Ik voelde me helemaal thuis, al was het wel erg extreem hippie. Het is namelijk de enige place waar er wiet gerookt kan worden, de gevolgen kan je wel raden ...relaaaxxxx. Om maar even een voorbeeld verhaaltje te geven: het was 15.00 en we hadden honger. We besloten een pizza punt te bestellen en moesten even wachten tot onze bestelling klaar was, we waren aan het overleggen waar we konden gaan slapen en de verkoper kreeg het toevallig mee. Ze bood ons vervolgens een slaapplek van een vriend van haar aan (kan ze dat zomaar voor een vriend beslissen??) vervolgens opzoek naar "de onbekende" vriend die het natuurlijk geen probleem vond, je mocht zelfs nu vast naar het huis toe en even douchen als we wouden , waarom niet ! Ik ken je ook al 15 minuten (papa en mama hebben me wel goed opgevoed hoor ;) ga nooit met vreemden mee). Na een dag byron bay zijn we naar het huis gegaan en wisten niet waar we beland waren. Een groot hippie huis met mensen over de hele wereld, het hele huis was een grote rook walm en ik sliep tussen de dromenvangers op een bank. De mensen waren wel heel erg gaaf en ik ben zeker weer een ervaring en veel muggenbeten rijker !

De tweede dag zijn we naar nimbin geweest. Dat was nog weer even een stapje extremer, ja het kan. Het zijn misschien 2 kleine straatjes maar bij elk winkeltje was er wel iemand die drugs aan het dealen was. De een zag er nog beroerder uit als de ander maar ze zijn zeker wel in voor een dansje. We hebben dan ook midden op straat tussen de winkels even lekker gedanst.

Er zal vast nog wel meer gaafs gebeurt zijn maar nu zijn jullie wel weer een beetje op de hoogte. Al met al heb ik weer hele leuke weken achter de rug! Morgen afscheid nemen van mijn vriendinnetje Alisa :(

Kusjes aan jullie allemaal Xxxxxxx Anna

  • 24 Oktober 2014 - 10:53

    Nienke H:

    Jeetje Anna, jij maakt wat mee!! Wat een super gave ervaringen allemaal!! En wat fijn dat je ons op de hoogte houd, ik vind het super leuk om je verhalen te lezen :D.
    Jij een beetje bij vreemde mensen slapen :p wel oppassen hoor! als het niet goed gaat gewoon bijten!! haha en anders hoop ik dat je nog steeds je EHBO-kit bij je hebt die ik je heb meegegeven :p
    Heel veel plezier nog verder en blijf vooral super vette, gave dingen doen waarmee je mij stik jaloers maakt terwijl ik hier een beetje aan men huiswerk zit... haha
    Kuss! hug! Nienke

  • 25 Oktober 2014 - 22:24

    Harriët:

    Ha die Anna,
    wat een verhaal weer zeg! Wat gaaf om al jou avonturen te lezen!!! Gewoon ff midden tussen de dingo's en reuzenschildpadden!!
    Zo te lezen vermaak jij je best, je komt volgend jaar toch wel weer thuis hoop ik ;) stiekem snap ik best dat je hier de rest van je leven wilt blijven haha!
    Geniet er lekker van, wij genieten heerlijk met je mee!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    Maurice en Harriët

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Jaartje Australië !!

op avontuur.

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

drie maanden in de woestijn MOUNT ISA

24 November 2014

update

24 Oktober 2014

Frazer island en biron bay

30 September 2014

week twee

23 September 2014

eerste week
Annabel

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 5543

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 11 September 2015

Jaartje Australië !!

Landen bezocht: