eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annabel Klein Woolthuis - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annabel Klein Woolthuis - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg Annabel

23 September 2014 | Australië, Brisbane

weer een weekje verder.. wat kan je nu al goed merken dat de tijd snel gaat. ik denk dat ik mijn terugreis uit gaat stellen tot mijn 40e, geen keuze denk ik. er is hier te veel moois om te ontdekken !

mijn eerste week was ontzettend leuk. volgens mij is er nog geen dag geweest dat ik geen nieuwe mensen heb leren kennen. alle mensen hier zijn zo relaxed , behulpzaam en vriendelijk. (om even een voorbeeld te geven: we gingen met de bus naar een park in brisbane maar wisten niet waar we uit moesten stappen. de busshouffeur wist het ook niet dus ging hij in de bus rondvragen naar mensen die het wel konden vertellen. we gingen niet eerder weg voor hij wist dat wij veilig op onze plek aan zouden komen, erg bijzonder)

school is erg gezellig en leerzaam. het is zo'n leuke combinatie van leren en samen zijn. de lessen zijn erg interactief en elke dag is weer anders.

helaas ben ik geen perfecte leerling en heb donderdag mijn eerste "afternoon class" al gemist. maar het was het zeker waard!!
we zijn naar koala zoo geweest. wat was dat bijzonder. eerst op de foto met een koala daarna in een weiland knuffelen met de kangaroes. ik wist niet dat die beestjes zo tam konden zijn.. ze waren erg nieuwschierig en veel van de kangaroes had een babietje in zn buidel.

zo lief, sommige baby's waren eigenlijk al te groot om nog in de buidel te zitten maar ze wisten zich zo op te rollen dat het net paste en alleen een oor en 2 lange benen uit staken.

savonds zijn we " down under " gegaan. een discotheek in het centrum van brisbane waar veel australiers komen. die mensen weten wel hoe ze een feestje moeten maken... daar kan ik nog van leren :)

om maar even verder te gaan met alle feestjes zijn we zaterdag met een paar mensen naar een typisch chilli feest geweest. afgelopen donderdag was het Chilli dag en aangezien hier veel mensen uit chilli komen moest dat natuurlijk gevierd worden. ik heb typisch eten uit chilli gegeten (megaaaa lekker) en hebben gedanst zoals ze dat daar doen, erg geslaagd feestje.

na de chilli party hebben we het feestje thuis afgemaakt (Wat achteraf geen goed idee was aangezien we er nogsteeds ziek van zijn) maar op dat moment was het erg gezellig. ik heb zelfs een lederhose gedragen (volgens mij heet het geen lederhose maar het was een typisch duitse jurk). ik ben nogsteeds nederlands hoor :)

zondag hebben we afscheid moeten nemen van een van de mensen uit het adelong guesthouse. connie (staat met mij en de duitse jurk op de foto). erg jammer maar we hebben er een leuke afsluiting van gemaakt. samen ge bbqt en kangaroe gegeten !! wel zielig als je ze een paar dagen geleden nog hebt geknuffeld in de wei. maar wel weer een ervaring rijker :)

waarschijnlijk heb ik nog veel meer leuke dingen te vertellen maar dit is weer even een korte update van afgelopen week. volgend weekend met Mark naar byron bay!

ow ja, ik heb deze week op school de kleinste mandarijn ooit gegeten (zie foto) ik moest hem volgens de aziaten met schil en al eten.. ik begreep ook waarom want dat was het enige gedeelte wat een beetje te eten was, verder geen aanrader.

kusjes anna

  • 23 September 2014 - 09:05

    Pernelle Van Zoghel:

    Hartstikke leuk verslag Annabel!! Echt leuk om te lezen!! Snap dat je het er naar je zin hebt! Het lijkt me ook een fantastisch land en dan met zoveel jongeren!!! Geniet van de mooie tijd!! En natuurlijk mooie verslagen schrijven.. kunnen wij het mooi volgen! Liefs x

  • 23 September 2014 - 09:05

    Pernelle Van Zoghel:

    Hartstikke leuk verslag Annabel!! Echt leuk om te lezen!! Snap dat je het er naar je zin hebt! Het lijkt me ook een fantastisch land en dan met zoveel jongeren!!! Geniet van de mooie tijd!! En natuurlijk mooie verslagen schrijven.. kunnen wij het mooi volgen! Liefs x

  • 23 September 2014 - 11:04

    H Klein Woolthuis:

    Hoi, lieve Anna,

    Fijn om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt. Betere start kun je niet wensen.
    Leuke mensen om je heen. Ook belangrijk natuurlijk.
    Veel zien en genieten.Nou, dat doe je wel, lezen we. Wij genieten met je mee.
    De foto s spreken voor zich zelf !!!
    Zo doorgaan , meissie !
    Veel liefs uit Almelo,

    Je Opa en Omi .

    XXX

  • 23 September 2014 - 14:20

    Willeke:

    Ha Anna,

    Wat een toptijd, toplui en topomgeving. Geniet ervan, voor je het weet is het weer voorbij. Bij ons is de zomer nu echt voorbij, het is herfst, dus even de vraag of je met me wilt ruilen ?
    Misschien kun jij volgend jaar hier gaan zitten, ga ik volgend jaar daarheen en draaien we daarna wel weer om....

    Liefs,
    Buurvrouw(tje)

  • 23 September 2014 - 21:00

    Petra Kraus:

    Hè Anne,

    Wat leuk dat je het naar je zin heb. We genieten volop van je foto's en reisverslag .
    We blijven je volgen.
    Geniet van de mooie tijd.

    Liefs van de Krausjes

  • 23 September 2014 - 21:41

    Geert Ottens:

    Ha Anna,

    Zie dat je het super naar je zin hebt. Ik blijf je verhalen lezen.

    Enjoy!!!!!

    Greetz from pigeon

    Vonni&Geert

  • 24 September 2014 - 12:21

    Daddy:

    Hi lieve Anna, erg fijn om te lezen, horen en zien, dat het zo goed met je gaat. Erg knap dat je zo snel hebt aangepast aan de omgeving en al zoveel nieuwe vrienden hebt. Op school in de "pro-class" wie had dat ooit gedacht. Binnenkort weer facetimen, kan niet wachten

  • 25 September 2014 - 19:06

    Beppie & Sjaan:

    Hey Anna----bel,
    Super jouw verslagen, we smullen er van! Enne...wel veel soorten feestjes daar ;-) Geniet er maar lekker van.
    lieve groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Jaartje Australië !!

op avontuur.

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

drie maanden in de woestijn MOUNT ISA

24 November 2014

update

24 Oktober 2014

Frazer island en biron bay

30 September 2014

week twee

23 September 2014

eerste week
Annabel

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5548

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 11 September 2015

Jaartje Australië !!

Landen bezocht: